۱۳۸۵ فروردین ۲۲, سه‌شنبه

کینگ کونگ King Kong


یادم می آید هنگامی که 5 یا 6 ساله بودم تلویزیون چند بار در برنامه هایی که در نکوهش فیلم های غربی و مخصوصا آمریکایی پخش می کرد ، تکه هایی از فیلمی را نشان می داد که یک گوریل بزرگ بر روی ساختمان بزرگی عربده می کشید و دیگران را به جنگ دعوت می کرد . آخر سر هم با هدف قرار گرفتن توسط انسان ها از آن بالا به پایین سقوط کرده و تبدیل به میمون کوچکی می شد! بعد ها فهمیدم به این گوریل عظیم جسه کینگ کونگ می گویند . از آن زمان و آن قطعه فیلم چیز دیگری یادم نیست چون تلویزیون عادت نداشت در آن دوران فیلم های خوب و دیدنی را کامل پخش کند و ما بایستی تکه هایی از شاهکارهای سینما را در برنامه هایی مانند آن روی سکه یا مثلا مسابقه هفته ببینیم ! بگذریم آن سال ها با تمامی خاطرات خوب و بدش گذشته است ، به زمان حال بیاییم و فیلم جدیدی با نام کینگ کونگ ساخته کارگردان مشهور فیلم مشهورتر ارباب حلقه ها یا همان Lord of the Rings یعنی Peter Jackson ، را مورد بررسی قرار دهیم :

در همان زمانی که فیلم ارباب حلقه ها هنوز بر روی پرده بود مصاحبه ای خواندم که یک مجله آمریکایی(اسمش را یادم نمیاد) با پیتر جکسون انجام داده بود و او از برنامه تولید فیلم کینگ کونگ برای سال 2005 خبر داده بود . در قسمتی از مصاحبه جکسون می گفت که از کودکی عاشق دو داستان بوده است که همیشه آرزو داشته روزی فیلمی از آنها را بسازد : ارباب حلقه ها و کینگ کونگ !

داستان فیلم تقریبا همان داستان قدیمی با اندکی تغییرات و با رنگ و لعاب جدیدی است که بیننده را برابر تصویر میخ کوب می نماید . لازم بذکر نیست که جایزه بهترین جلوه های ویژه در اسکار 78 ام (مربوط به سال 2005) نصیب این فیلم شده است . دختری به نام Ann که نقش او را Noami Watts بر عهده دارد در یک تاتر در شهر نیویورک مشغول کار می باشد بعد از اینکه به علت تعطیلی تاتر بیکار می شود دنبال یک شغل آبرومند برای خود می گردد و بعد از اینکه به یک کارگردان ماجراجو برخورد می کند با او سوار کشتی می شود تا در فیلم او که قسمتی از آن بر روی کشتی اتفاق می افتد شرکت کند . بر حسب اتفاق کشتی در دریا سرگردان شده و راه خود را گم می کند و به جزیره ای ناشناخته می رسد که دریانوردان به آن، جزیره جمجمه Skull Island می گویند چون صخره بزرگی به شکل جمجمه در ساحل صخره ای جزیره وجود دارد. رفتن به این جزیره بدون بازگشت خواهد بود. ولی کارگردان ماجراجو و دوستانش تصمیم می گیرند به داخل جزیره بروند . در آنجا آنها با قبیله ای آدم خوار برخورد می کنند که چند نفری از گروه را می کشند و تصمیم به ترک جزیره می گیرند ولی در هنگام بازگشت Ann توسط همان قبیله وحشی ساکن جزیره دزدیده می شود تا بعد از مراسمی مذهبی به خدای آنها تقدیم شود. خدای آنها گوریلی عظیم جسه ای است که هدیه هایی را که هر چند وقت به او اعطا می شود پس نزده و آنها را نوش جان می کند ! به هر حال گروه برای نجات جان Ann دوباره وارد جزیره می شود و با صحنه های عجیبی از جمله وجود دایناسورهای ماقبل تاریخ مواجه می شود. کینگ کونگ که از Ann خوشش آمده دلش نمیاید او را بخورد و حتی در صحنه هایی که بنظرم از دیدنی ترین صحنه های فیلم است او را که فرار هم کرده است از چنگ چند تی-رکس نجات می دهد بعد از ماجراهایی که برای گروه اتفاق می افتد و مواجه با کینگ کونگ کارگردان ما یعنی Carl Denham تصمیم می گیرد کینگ کونک را گیر انداخته و برای نمایش به نیویورک ببرد که موفق هم می شود . در هنگام نمایش، کینگ کونگ فرار کرده و بعد از تعقیب و گریزهایی دیدنی به بالای بلندترین ساختمان شهر می رود در حالی که Ann هم همراه اوست . در آنجا است که ارتش با هواپیماهای خود او را مورد هدف قرار داده و سرنگون می کند و ...



فیلم برای دوست داران فیلم های اکشن قطعا سرگرم کننده خواهد بود ولی کسانی را که بیشتر به دنبال فیلم های هنری هستند را زیاد راضی نخواهد کرد . فیلم جلوه های ویژه خوبی دارد که همه بر اساس تکنولوژی پرده آبی( سبز) ساخته شده اند یعنی اول بازیگران برابر پرده سبز بازی می کنند سپس تصاویر گرفته شده با تصاویر تولید شده توسط نرم افزارهای کامپیوتری (مانند تصاویر مربوط به دایناسورها) تلفیق شده و تصاویر اصلی فیلم را می سازند .




از بازیگران فیلم می توان از Noami Watts در نقش Ann Darrow وAdrien Brody در نقش Jack Driscoll (فیلم نامه نویس گروه که در ضمن با آن هم روابطی عاشقانه برقرار کرده) نام برد.






کینگ کونک فیلمی است زیبا که به عقیده من به یک بار دیدن آن می ارزد.

برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید :

۷ نظر:

ناشناس گفت...

نه به آن ارباب حلقه هاش و نه به این فیلم حماقت بار و بیخودش!

ناشناس گفت...

Salaam. Mamnun az commentetun. Kheili khoshhalam ke yeki digar az khanadehaye ghadimiye majalleh Film ro inja peyda kardam. Neveshtehatun ghatan shorue khubi baraye ye webloge cinemayie. Baratun arezuye movafaghiat mikonam. Hamchenan bekhanid va bebinid va benevissid, chon faghat az in tarigh mishe behtar o behtar shod. Va dar morede goruhe Draconian, moteassefaneh faghat ye albumesh ro gush kardam va daram va dust ham daram, yani Arcane Rain Fell.

ناشناس گفت...

لطفا از فيلم خاطرات يك گيشا بنويسيد من فيلم را ديدم و گيج شدم و چيزي از داستانش نفهميدم
ممنونم

ناشناس گفت...

سلام دوست عزیز
از نوشته هایتان استفاده خواهیم کرد
در بلاگ نیوز لینک داده شد
با سپاس از شما

ناشناس گفت...

سلام خسته نباشید .... وبلاگ خوبی را دارید .. خواهش می کنم کمی بیشتر در باره فیلم های مطرح روز که بیشتر جنبه هنری و کمتر اکشن دارند بنویسید

جن جنگل

Movie Man گفت...

با تشکر از دوستان ، فیلم های خوبی بدستم رسیده که بزودی درباره آنها می نویسم

ناشناس گفت...

Ничего себе этот блог замечательная я люблю изучения вашего сообщения. Следите за большую работу! Вы уже знаете , многие люди ищут вокруг этой информацией, вы можете помочь им значительно. привет!